Článok: Nechať si to opraviť alebo radšej kúpiť nové ?
Pridal Slovit Pridané 07.12.2018 17:24:38 Počet zobrazení 4298
Nechať si to opraviť alebo radšej kúpiť nové ? Táto pomerné častá otázka mučí vás všetkých, ktorý ste kedy mali problém s vaším zariadením, či už to bol mobil, počítač, tablet alebo laptop. V nasledujúcich pár riadkoch sa pokúsime povedať pre a proti pre každé jedno rozhodnutie.
Táto pomerné častá otázka mučí vás všetkých, ktorý ste kedy mali problém s vaším zariadením, či už to bol mobil, počítač, tablet alebo laptop. V nasledujúcich pár riadkoch sa pokúsime povedať pre a proti pre každé jedno rozhodnutie.
Mobil / Tablet
Mobilný telefón je momentálne neodmysliteľná súčasť nášho života. Umožňuje nám byť neustále online, počúvať hudbu a robiť aj viac-menej podarené fotky z nášho života. Preto keď raz dôjde k poruche, ľudia ho chcú mať čo najskorej opravený alebo si rovno utekajú kúpiť nový. Nie vždy je kúpa nového zariadenia tá najlepšia voľba. Treba si uvedomiť, že so starým telefónom odchádzajú väčšinou aj vaše dáta, fotky a pod. A navyše kúpa nového zariadenia je riadna investícia, vždy určíte väčšia ako oprava. Ako príklad uvediem ešte stále populárny iPhone 7. Výmena displeja ( najčastejšia porucha ) by vás u nás stála 119 EUR, nové zariadenie stojí cez 350 EUR, ak by ste sa rozhodli pre používaný mobil z bazáru, aj tak nezaplatíte menej ako 200 EUR a navyše nebudete mať istotu, či je telefón naozaj 100% funkčný + prídete o všetky svoje dáta ak ste si ich neodzálohovali ( úprimne, koľký z nás si pravidelné zálohujete dáta ? ). Dôležitým faktom je, že zo zákona máte záruku jednak na náhradný diel a jednak aj na samotnú opravu. Zakladáme si na férovom prístupe k zákazníkom, preto ak by porucha aj bola závažnejšia, teda pre zákazníka nerentabilná, vždy to zákazníkovi aj povieme, čo by mal robiť každý serióznejší servis.
Čo sa oplatí opravovať :
- Rozbité LCD / dotyková plocha
- Poškodené konektory, USB nabíjanie
- Poškodené tlačidla, kamery a malé súčiastky
- Všetky softvérové problémy
- Opravy na základnej doske
- Poškodenie vodou
Čo sa neoplatí opravovať :
- Vo väčšine prípadov viac ako 3 rôzne závady.
- Vo väčšine prípadov výmena základnej dosky.
Notebook
U notebookov je situácia podobná ako s mobilmi, ale v niečom predsa len aj troška odlišná. Väčšinou ak k nejakej poruche dôjde, ide o softvérovú záležitosť, teda oprava je jednoznačné rentabilnejšia ako kúpa nového zariadenia. Ak už je v otázke fyzické poškodenie, tam už je to na zváženie. Priemerná cena nového notebooku je cca 400-500 EUR. Ak je poškodené LCD, v 90% sa cena opravy pohybuje v rozsahu 100 – 150 EUR, teda v závislosti od výrobcu, v tomto prípade stále platí že sa oprava viac oplatí, aj vzhľadom na cenu, aj na fakt že na náhradný diel je predsa len záruka, aj keď samotný notebook už môže byť mimo záruky. Nerentabilná sa oprava stáva až keď došlo k poškodeniu základnej dosky, v niektorých prípadoch k poškodeniu grafického čipu. Tam už je opraviteľnosť na veľmi nízkej úrovni, vždy to závisí od presnej poruchy a od typu/výrobcu notebooku.
Čo sa oplatí opravovať:
- Poškodené LCD
- Mechanické poškodenie klávesnice, pánty
- Poškodené konektory napájania
- Pamäte RAMM, hard disky, BIOS baterky
- Všetky softvérové záležitosti
Čo sa neoplatí opravovať :
- Vo väčšine prípadov viac ako 3 rôzne závady.
Počítač
Pri stolných počítačoch je voľba jasná, tam sa vždy oplatí oprava oproti kúpe nového PC. Čaro počítačov je v ich bezproblémovej vymeniteľnosti poškodených dielov, to je luxus ktorý vám väčšina notebookov jednoducho nedá. Jediný prípad, kedy by sa možno neoplatilo investovať do opravy je, ak je vaše pokazené PC už naozaj starší ročník, a vy aj tak zvažujete kúpu nového „železa“. V takom prípade vám vieme pomôcť aspoň s prenosom dát zo starého do nového, ak to rozsah poškodenia umožňuje
Čo sa oplatí opravovať :
- VŠETKO
Čo sa neoplatí opravovať:
- Vo výnimočných prípadoch už zastarané komponenty
Cieľom tohto článku bolo dať vám približný obraz toho, do čoho sa oplatí investovať. Nech je vaša situácia akákoľvek, nie je na škodu si nechať poradiť od odborníkov. Dlhé roky sa zaoberáme danou problematikou, a našim cieľom je spokojnosť zákazníkov, aj keď občas to znamená, že vás od servisu odradíme, lebo by to bolo pre zákazníka jednoducho nevýhodne. Férový prístup je základ dobrých ľudských vzťahov, a o to nám v prvom rade ide.
Jozef Faragula
Nový komentár