Bratislava0940604040

Žilina0940503040
Košice0940506040
Menu
Späť

Playstation 4

Počet zobrazení: 2379

Sony na svojom Playstation Meeting 2013 evente 20. februára podľa očakávaní ohlásilo novú konzolu Playstation 4. Konzoly, ktorá mení filozofiu špecifického hardvéru Playstation konzol a prechádza plne na PC hardvér. Sony tak odstraňuje veľkú bariéru pri komplikovanom a nákladom vývoji hier na predošlé konzoly a umožňuje využiť plný výkon hardvéru každému vývojárovi.

Playstation 4

Sony na svojom Playstation Meeting 2013 evente 20. februára podľa očakávaní ohlásilo novú konzolu Playstation 4. Konzoly, ktorá mení filozofiu špecifického hardvéru Playstation konzol a prechádza plne na PC hardvér. Sony tak odstraňuje veľkú bariéru pri komplikovanom a nákladom vývoji hier na predošlé konzoly a umožňuje využiť plný výkon hardvéru každému vývojárovi.

ps4

Playstation 4 hardvér

Procesor: AMD osemjadrový x86 64-bitový Jaguar (zatiaľ bez udanej frekvencie, mala by byť 1.6  alebo 1.8 Ghz)

Grafický čip:
AMD next-gen engine čip s výkonom 1.84 TFlop (pre porovnanie GeForce
GTX 660 má 1.88 TFlop)

RAM: 8GB GDDR5 (176 GB/s)

Mechanika; 6x Bluray / 8xDVD  (27 MB/s)

Vstupy / výstupy: USB 3.0, HDMI, Analog AV, Digital optical

Komunikácia: Ethernetový port, wifi 802.11 b/g/n, bluetooth

Sony týmto potvrdilo konfiguráciu, o ktorej sa dlhšie šepkalo a aj keď to nie je najvýkonnejšie čo mohli do Playstation 4 dostať, bude do dostačujúce na niekoľko nasledujúcich rokov. Eventuálne až na 6x Bluray mechaniku, ktorá bude znovu najslabší článok spúšťania hier. Mechanika je síce 3x rýchlejšia ako v PS3 a 2x rýchlejšia ako DVD Xbox360 ale textúry a objekty teraz rapídne narastú v kvalite a teda aj veľkosti a ostaneme tam, kde sme boli.  Inštaláciám na HDD pre zvýšenie rýchlosti sa zrejme nevyhneme. Pri aktuálnych 12x rýchlostných mechanikách mohla byť zvolená aj vyššia rýchlosť mechaniky.

Pre porovnanie podobnú konfiguráciu na PC teraz kúpite za približne 600 dolárov, s tým, že do jesene ešte zlacnie. 400 dolárová cena by tak pre Playstation 4 mohla byť koncom roka pre US reálna, ale čo sa týka vydania v Európe, tam zatiaľ zdroje naznačujú vydanie až na jar 2014, tak ako to má Sony u nás vo zvyku.

A ako konzola vyzerá? Na to si ešte počkáme, keďže Sony na prezentácii Playstation 4 neukázalo. Ukazaný však bol ovládač Dualshock 4 a Playstation 4 Eye kamera, ktoré budú súčasťou konzoly.

Dualshock 4

dual shock

Gamepad ostáva v designe dualshock ovládačov, bude ale masívnejší a pribudnú mu nové funkcie. Vzadu bude svetelná plocha, ktorá bude svietiť farbami podľa hráča, bude blikať alebo identifikovať zásahy hráča, jeho slabé zdravie a zároveň ju bude snímať PS Eye kamera a identifikovať tak hráča v priestore.

Ovládač doplní dotyková plocha a malý reproduktor. Zmiznú Start a Select tlačidlá, ktoré nahradí Share a Options, kde Share vyvolá menu, ktoré umožní zdieľať obrázky, alebo videá z hry.

Playstation 4 Eye

ps4 eye

Playstation 4 dostane aj vylepšenú PS Eye kameru, ktorá dostane  dve 1280x800 kamery snímajúce pri 60 fps uhol záberu 85 stupňov. Napriek tomu, že nemajú hĺbkové senzory mali by dokázať oddeliť hráča od prostredia a napríklad ho identifikovať, alebo detekovať jeho pohyb. 

 

Sony tak čiastočne nasleduje Kinect, ale bez dodatočných senzorov však nedostatok svela alebo kontrastu zníži možnosti identifikácie postavy. Primárne však bude hlavne slúžiť na videochat a sledovanie svetelných senzorov v ovládačoch.

Systém

Samotný systém konzoly Sony nepredstavilo, ale miestami sa v prezentácii mihli zábery upraveného menu, ktoré teraz viac vyzerá na štýl PS Store výberu ako na jednoduché XMB textové menu. Vládnuť mu teda budú obrázky. Z možností spomenuli ako Sharovanie videí, ktoré systém automaticky nahráva a po kliknutí hneď nahrá na niektorú zo sociálnych sietí, tak aj  umožní, aby váš gameplay sledovali vaši priatelia a komentovali ho. Samozrejme bude na to potrebný dobrý internet a rýchle odosielanie dát. Stremovanie bude fungovať cez Gaikai systém, ktorý bude tvoriť jeden zo základných pilierov konzoly a bude:

- streamovať váš gameplay na internet
- umožní okamžite hrať každú hru z PS4 ponuky ako demo
- neskôr plánujú spätnú kompatiblitu s PS3 v streamovacom štýle
- umožňuje streamovať obraz z TV na PS Vita a hrať PS4 hry priamo na handhelde (tak ako WiiU)

Gaikai je systém podobný ako OnLive a teda funguje na vzdialenom prístupe k hrám bežiacim na internete, kde sa ku vám prenáša len obraz.

Ak budete chcieť skôr hry v klasickom štýle u vás na konzole PSN sťahovatelné tituly budú fungovať tak ako doteraz len s tým, že dostanú funkciu hrať hru okamžite. Stačiť bude ak sa vám stiahne napríklad 1GB z celej 20GB hry a už sa bude môcť spustiť.  Len samozrejme, ak bude hra vyžadovať dáta, ktoré ešte nemáte lokálne, budete musieť čakať.

 

Na konzole budú dostupné aj štandardné filmové služby, a hlavne sociálne siete, ktoré budú zapracované do každej možnej časti konzoly. 

Hry

Po prejdení na PC systém a otvorenejšiu platformu teraz Playstation 4 môže dostať viac hier, rýchlejšie a jednoduchšie. Napríklad sa tak otvoria jednoduché porty pre indie vývojárov, ktorí prakticky nebudú musieť nič upravovať a zároveň to poteší aj veľké štúdiá, ktoré nebudú musieť tráviť dlhé mesiace študovaním architektúry a vytváraním ďalších verzii enginov.  Hry by tam mali byť optimalizovanejšie a rýchlejšie. Zároveň aj viac multiplatformové, keďže PC, Xbox720 s PS4 budú teraz takmer rovnaké platformy líšiace sa len drobnosťami. Na prezentácii už ukázali Destiny, Watch Dogs, Deep Down a indie titul Witness a predviedol sa aj Unreal Engine 4.

Sony si však bude tlačiť na PS4 svoje exkluzivity, kde má dostatok štúdii na vytváranie rozmanitého obsahu od Guerilla štúdia, ktoré odprezentovalo nové Killzone: Shadow fall pre PS4, evolution Studios pracuje na Driveclub racingovej hre so sociálnymi možnosťami, Sucker Punch na ďalšom pokračovaní Infamous série s podtitulom Second Son a Media Molecule na zvláštnom nástroji na vytváranie postavičiek a celých scén pomocou Move ovládačov. Nový engine pripravuje aj tvorca Heavy Rain David Cage a zábavnú skákačku  Knack uvidíme od Japan Studia.

Sony tak otvorilo rok skutočného next-genu, ktorý ešte v nasledujúcich mesiacoch svojim ohlásením doplní Microsoft a spolu koncom roka po 7 rokoch čakania posunú kvalitu hier o krok vpred. A ako sme videli, bude to krok smerom k sociálnemu a online hraniu.

Doplnené detaily:

- Sony potvrdilo, že PS4 nebude blokovať bazárové hry

- PSN tituly kúpené na PS3 sa neprenesú na PS4

- Nebudú sa dať preniesť ani uložené pozície hier

- PS4 nebude mať priamu spätnú kompatibilitu s PS3 - pokúsia sa ju naemulovať cez Gaikai

- Konzola bude podporovať 4K rozlíšenie, ale hry budú v nižšom rozlíšení

- Systém PS4 nebude od hier vyžadovať online registráciu hier, ale to, či budú online registráciu vyžadovať samotné hry, už Sony necháva na vydavateľov.

- PS4 bude mať pomocný ARM procesor, ktorý sa o konzolu bude starať v standby stave

- PS4 bude podporovať pôvodný Move ovládač z PS3, ale nebude podporovať DualShock 3

- Sony nevie potvrdiť, či bude konzola region free

- Hry na PS4 budú stáť od 0,99 po 60 dolárov

- PS4 grafický čip je 4,5x rýchlejší ako PS3 grafika

- V balení PS4 bude už štandardne aj headset

 

Sony si predvedenie dizajnu konzoly podľa všetkého necháva na E3 a rovnako aj na ohlásenie bližších detailov okolo aplikácií, platených a neplatených služieb a eventuálne aj ceny. Tam zatiaľ Sony dúfa, že konzola nebude taká drahá ako PS3 pri vydaní.

Slovit servis

Slovit servis

Instagram

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info