Menu

Oprava Kávovarov

Najčastajšie poruchy kávovarov a ich opravy.

Najčastajšie poruchy kávovarov a ich opravy.

1. PORUCHA: STROJ SA NEOHRIEVA A NENAPARUJE
Príčina: Vypínač je v nesprávnej polohe.
Toto je klasický príklad toho, že niečo také jednoduché môže byť také škodlivé. Opýtajte sa sami seba, či ste už vyskúšali zapnutie a vypnutie zariadenia. Väčšina zariadení má vypínače, ktoré možno nastaviť do viac ako jednej polohy. To môže byť indikované dvoma rôznymi spínačmi alebo jedným spínačom s rôznymi polohami. Napríklad na stroji CMA (Wega alebo Astoria) budete mať pozície 0, 1 a 2, zatiaľ čo na stroji La Cimbali alebo Rancilio môžete mať dva rôzne prepínače. Prvý spínač (alebo poloha 1) zapne všetky funkcie vo vašom kávovare, s výnimkou vykurovacieho okruhu. Túto funkciu využívajú väčšinou technici pri diagnostike problémov a servise vášho stroja. Druhý spínač (alebo pozícia 2) aktivuje vykurovací okruh vo vašom prístroji a umožní vašemu prístroju zohrievať a normálne fungovať. Mnohokrát zákazníci nevedia o vypínači a jeho rôznych funkciách.
Prepínač možno ľahko nechtiac prepnúť do inej polohy, napríklad:

• Barista, ktorý čistí parné rameno, môže nechtiac prepnúť spínač na zadnom paneli stroja.

• Barista, ktorý utiera spodok odkvapkávacej misky, môže náhodne kliknúť na spínač pod zariadením.

Riešenie: Skontrolujte, či je prepínač v správnej polohe.

2. PORUCHA: STROJ NEVYDÁVA KÁVU ALEBO VYDÁVA KÁVU VEĽMI POMALY
Príčina: Nastavenie mletia je príliš jemné alebo barista predávkoval kávu
Riešenie: Vyberte rukoväť z hlavy kávovaru a stlačte volumetrickú klávesu. Ak voda tečie v poriadku, mletie kávy bolo nastavené na príliš jemné alebo barista preplnil rukoväť príliš veľkým množstvom kávy. Upravte mletie na hrubšie a upravte dávku do rukoväte. Ak však stlačíte volumetrickú klávesu a voda vykazuje známky nepravidelného toku alebo len kvapkania, potom je to prípad, kedy vám technik rád pomôže so zdanlivo väčším problémom.

3. CHYBA: KÁVA PRETEKÁ PRÍLIŠ RÝCHLO
Príčina: Nastavenie mletia je príliš hrubé alebo do rukoväte nebolo nadávkované dostatočné množstvo kávy.
Riešenie: Nastavte si mlynček tak, aby bola káva jemnejšia, alebo zvýšte dávku. Uistite sa, že na nastavenie mlynčeka používate čerstvú kávu. Ak na nastavenie mletia používate odstátu kávu, potom po pridaní čerstvej kávy bude barista svedkom nepravidelných prietokov, buď príliš jemných alebo príliš hrubých. Použitím čerstvej kávy budú prietoky konzistentnejšie a váš mlynček bude vyžadovať menej úprav.

4. CHYBA: KÁVOVAR ZO SPODU PRETEKÁ
Príčina: Upchatý odtok.
Riešenie: Najčastejšie, keď je položená otázka: "Vyteká voda čistá alebo špinavá?" odpoveď je špinavá. Toto je signál, že odtoková hadica je zablokovaná, zvyčajne v dôsledku nadmerného množstva mlieka, mletej kávy alebo čokolády, ktorá sa vylieva na odkvapkávaciu misku. Ak chcete problém zmierniť, uistite sa, že odtoková hadica nie je zaseknutá alebo zalomená. Ak je odtoková hadica zablokovaná, odblokujte ju horúcou vodou alebo odmasťovacím roztokom. Je dobrou praxou naliať roztok rozpusteného čističa na espresso do odkvapkávacej misky, aby ste to mohli efektívne a rýchlo opraviť.

5. CHYBA: MLYNČEK JE ZAPNUTÝ, ALE NEZMELIE KÁVU
Príčina: Príliš jemné nastavenie mletia.
To znamená, že barista nastavil nastavenie mletia tak jemne, že sa čepele dotýkajú a mlynček nebude fungovať. Každý chce dosiahnuť „dokonalú" extrakciu espressa, ale ak nedokážete nadávkovať ani množstvo zŕn, ktoré potrebujete, potom je malá nádej, že dostanete tekuté zlato do šálky.
Riešenie: Nastavte hrubšie mletie a motor začne pracovať. Sledujte a melte. Jednoduché.

6. CHYBA: Z HLAVY NEVYTEKÁ VODA
Príčina: Zablokovaná hlava.
Zvyčajne kvôli nedostatku čistenia. Opýtajte sa sami seba: Kedy ste naposledy čistili svoj kávovar? V ideálnom prípade by ste mali kávovar čistiť každý deň. Špinavý kávovar môže viesť k najrôznejším problémom, tým zrejmým a iným pod povrchom.
Riešenie: Uistite sa, že stroj denne preplachujete, aby solenoid fungoval správne.

7. CHYBA: VODA STÁLE TEČIE
Príčina: Tlačidlo nepretržitého nalievania je zapnuté.
Väčšina strojov bude mať tlačidlo nepretržitého nalievania pre scenáre, keď touchpady na stroji zlyhajú. Baristi môžu využiť tlačidlo kontinuálneho nalievania na manuálne dávkovanie kávy. Niekedy však baristi môžu zapnúť tlačidlo nepretržitého nalievania a nepustiť ho. Môže to byť klamlivé, pretože to vyzerá podobne ako vypínač.
Riešenie: Toto je jednoduché – vypnite „tlačidlo nepretržitého nalievania".

8. CHYBA: STRIEKANIE VODY ZO STRÁN VYDÁVANIA VODY
Príčina: Znečistené filtre.
Je ľahké ich prehliadnuť a ich dôsledky, hoci nie sú rozhodujúce pre vašu schopnosť prípravy kávy, sú veľmi nepríjemné a neefektívne.
Riešenie: Opäť prichádza na rad čistenie. Pravidelne svoj kávovar preplachujte, aby ste vyčistili všetky nečistoty.

9. CHYBA: RUKOVAŤ PRI VYDÁVANÍ VYPADNE
Príčina: Predávkovanie kávou v rukoväti.
Môže to byť dôsledok toho, že barista prebalil rukoväte, aby nadávkoval určité množstvo kávy (napríklad 21 gramov). Veľkorysé, ale nie efektívne ani potrebné. Riešenie: Kúpte si väčšie košíky alebo upravte nastavenie mletia tak, aby ste svoju rukovät nepredávkovali.

10. CHYBA: ŽIADNY TLAK V NAPAROVACEJ JEDNOTKE
Príčina: Zablokované parné rameno.
Riešenie: Vyčistite parné rameno a preplachujte stroj po každom použití minimálne tri až päť sekúnd.
Vyššie uvedených je len niekoľko všeobecných rád na bežné problémy, ktoré sa vyskytujú pri kávovaroch na espresso. Ako by sa v reklamách hovorilo: „Ak problémy pretrvávajú, navštívte odborníka na zdravie" a to isté platí pre váš kávovar.
Mnohé z týchto problémov sa dajú ľahko vyriešiť pravidelnou starostlivosťou, čistením a plánmi preventívnej údržby. Ak však stále nevidíte výsledky alebo sa obávate, že ide o väčší základný problém, zavolajte svojmu dôveryhodnému (a certifikovanému) technikovi kávovaru.

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Objednávka servisu cez Kuriéra

Zariadenie riadne zabaľte do krabice. Kuriér Vás bude kontaktovať.

Cena prepravy kuriérom tam aj späť je spolu 9€ (pre Televízory 19€)

Kontrolný kód

i
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Objednať